fb

/ / Chiloe - mystický ostrov na jihu Chile

Chile

Chiloe - mystický ostrov na jihu Chile

Pokud hledáte jedinečné turistické místo v Chile, ostrov Chiloe na jihu Chile je rozhodně jedním z nich. Je to velký ostrov jižně od Puerto Montt zahalený tajemnými příběhy a legendami. Na ostrov Chiloe jsme vyrazili s turistickou kanceláří, to byla ovšem velká chyba...

jedním z nich. Je to velký ostrov jižně od Puerto Montt zahalený tajemnými příběhy a legendami. Nejlepší způsob, jak se tam dostat a užít si jeho atmosféru, je půjčit si auto a na ostrově pobýt 2 až 3 dny. Pokud nemáte čas, další možností je zaplatit za celodenní organizovaný výlet - to jsme udělali my.

Přiznám se, že je mi hodně líto, že jsme šli na organizovaný výlet místo dvou- či tří-denní návštěvy na vlastní pěst. Z Puerta Montt na Chiloe je to docela dlouhá jízda, což v přpadě organizovaného výletu znamenalo dlouhé sezení v autobuse. A víte, jak to na takových výletech bývá - hodně čekání na ostatní a bez možnosti zastavit se kde chcete a dělat, co chcete.

Gallery

Nezáleží na tom, kterou cestovní kancelář si vyberete, všechny nabízejí to stejné - lepší je využít peníze na pronájem auta a mít plnou svobodu. Ostrov Chiloe je krásné místo, které si zaslouží víc než jen jednodenní návštěvu. Můžete strávit 1 den jízdou kolem ostrova se zastávkami v krásných malých městech a vesnicích a další den třeba v klidném tichu Národního parku Tantauco na jižním cípu ostrova. Na ostrov i po ostrově navíc jezdí autobusy, i veřejnou dopravu bych upřednostnila před organizovanou exkurzí...

Jak vypadal náš organizovaný výlet na ostrov Chiloe:

Jak teda ta naše ekurze vypadala – z Puerto Varas jsme vyjížděli v 8 ráno a po dvou hodinách přijeli do prvního městečka na ostrově Ancud. Tam jsme se podívali na jesuitský kostelík, vyfotili se s krávou (dobře, tak ne, ale mohli jsme) a jeli dál.

Další zastávka byla město Dalcahue, kde jsme se prošli v přístavě a po tržnici s ručně dělanými výrobky a suvenýry, dali si k obědu lososa v soukromé restauraci rezervované jen pro nás a pokračovali do dalšího města Castro. V Castru jsme si opět prohlédli dřevěný jezuitský kostelík, ještě jeden kostel v centru a pak šli fotit slavné barevné domky palofitos na vodě. Pak už byl čas vyrazit zpět, abychom v Puerto Varas byli nejpozději v 6 večer…

Organizované výlety jsou pro někoho ideální, obzvláště pro lidi, kteřá neříídí, nebo neznají či nechtěji sami zorganizovat svůj čas na dovolené. Pro nás byl ovšem tenhle výlet docela ztráta času i peněz. Mnohem raději bych všechny tyhle turistické aktivity a místa namačkané do jednoho dne vyměnila za poklidné 3 dny, kdy bychom ostrov procestovali na vlastní pěst a tak, jak jsme se během cestování Jižní Amerikou naučili - vychutnáním si atmosféry, místních pokrmů, rozhovorů s místními a procházkami v přírodě.

Tři dny na Otrově Chiloe ve vlastní režii

Nyní jsem moudřejší, vím jak je ostrov krásný a opakovaně jsem si potvrdila, že organizvané výlety nejsou pro mě. Proto bych určitě na ostrov vyrazila na vlastní pěst, rezervovala bych si na něj alespoň 3 dny a vypůjčila si auto, nebo přijela hromadnou dopravuu. A abych to do příště nezapoměla, tohle je vše, co bych na ostrově Chiloe dělala:

• Nenechala bych si ujít Národní park Tantauco na jihu ostrova
  • Navštívila bych utopený les v Chepu, v severní část Národního parku Chiloe
  • Slavné domky nad vodou bych šla fotit za přílivu a během východu či západu slunce
  • Užila bych si západ slunce nad Pacifikem na západním pobřeží ostrova
  • S foťákem v ruce bych vyrazila na mlhavý východ slunce na východním pobřeží ostrova
  • Nenechala bych si ujít návštěvu tučňáků v rezervaci Puñihuil (od října do března)
  • Více bych si vychutnala místní speciality jako je Curanto - zeleninová polévka s mořskými plody
  • Jednu noc bych strávila v typickém dřevéněm domku zvaném palofito
  • A jednu noc bych stráila v kempu s výhledem na zatopený les Chepu

Nezbývá, než se do Chile zase jednou vrátit, míst, které jsme neviděli je stále ještě spousta a ikdyž na strově Chiloe jsme byli, určitě bych se sem s radostí vrátila a provedla vše, na co jsem posledně neměla čas...

Gallery

Plánujete návštěvu Chile? Získejte mapu s nejzajímavějšími turistickými místy v Chile:​