fb
CzickOnTheRoad

/ / Ica, více než láska na jednu noc

Peru

Ica, více než láska na jednu noc

Na cestě na Machu Picchu leží město Ica, kde většina turistů stráví jednu noc v oáze Huacachina. My jsme zde zůstali déle než 1 týden abychom zjistili, že Ica nabízí mnohem více, než jedno rychlé přespání...

Huacachina – důvod č. 1 pro návštěvu Icy

Tato oáza je vskutku velmi fotogenická, ale její proslulá krása je už dávno za zenitem a teď už jen tak nějak přežívá díky své dobré pověsti. I když je to důvod č. 1, proč sem všichni turisté jezdí a proč jsme sem vlastně přijeli i my, všude přítomný odpad velmi kazí prezentaci této krásky - je vážně všude - ve vodě, v poušti, na ulicích... O pomalém úpadku svědčí i zanedbané fasády koloniálních staveb a domorodci, který se snaží turisty oškubat o co nejvíce peněz, dokud to ještě jde. Kromě velmi špinavé vody v rybníčku, zde najdete už jen spoustu restaurací, barů a hotelů, všichni povětšinou nabízející jídla a nápoje v americkém stylu.

My jsme se sem podívali v pátek večer, doufajíce v nějakou akci a pár skleniček pisco sour. Když by nebylo nic jiného, doufali jsme aspoň na skupinky vandráků popíjející pivo na březích rybníčku. K našemu překvapení, Huacachina se ve večerních hodinách stává městem duchů (i když jsem na internetu často četa pravý opak). No, tak jsme si dali aspoň to pisco sour ve střešním baru s výhledem na západ slunce...

Pokud jste fanoušci boardování po písku, nebo chcete jít na šílenou jízdu s písečnými brouky, dá se tady strávit asi i celý den. Jinak vám budou stačit dobré dvě hodinky.

Poušť a jedinečný kaňon Los Perdidos

Canon de Los Perdidos je neuvěřitelná hříčka přírody, kterou objevili teprve před několika lety, a protože naši hostitelé v Ice mají kromě ubytování i různé turistické nabídky, v Ice jsou rození a znají tedy tuto oblast jako své boty, s radostí jsme se s nimi vydali na dobrodružný výlet do tohoto kaňonu. Tří hodinová cesta pouští začala v neděli ráno a protože Luis zná poušť velmi dobře už od svých mladých let, ukázal nám během cesty ke kaňonu mnoho zajímavých míst, které bychom jinak neviděli. Včetně neuvěřitelných obrovských fosílií!

Když jsme přijeli ke kaňonu, bylo to naprosto magické, nemohla jsem věřit svým očím - něco tak krásného a majestátního jsem ještě neviděla. Navíc, kromě nás tam nikdo jiný nebyl, takže jsme si v naprostém klidu mohli užít ticho a vznešenost pouště. Pokud se někdy vydáte do Peru, doporučuji si zarezervovat tůru do kaňonu Los Perdidos s Luisem, můžete to provést na jejich webové stránce Waranqu a když při rezervaci zmíníte Czick on the Road, dostanete dokonce slevu 10% - ze všech tůr do pouště a ubytování.

Přečtěte si více o výletu do Kaňonu Los Perdidos zde.
Gallery

Západ slunce a zábavné fotografování v poušti

Už po první návštěvě Icy, jsem byla z tohoto místa tak nadšená, že jsem věděla, že se musím zase vrátit, a stalo se to ještě téhož roku, kdy do Peru na vánoce přijela i moje rodina. Neustále jsem jim pěla chválu na Waranqu BnB a jejich neuvěřitelnou pohostinnost a krásný dům, taže to byla naprosto jasná volba. Tentokrát mě Luis překvapil dodatečnými nabídkami výletů do pouště a já jsem začala litovat, že jsem u nich rezervovala jen pár dní. Hned první den jsme se vydali sledovat západ slunce v pouště, do Luisova džipu se nás naskládalo všech 5 a po 40 minutách jsem dorazili do pouště. I v Huacachine každý den vidíte turisty, jak lezou na nejvyšší duny v okolí těsně před západem slunce, podívaná je to totiž spektakulární, ale my jsme díky Luisovi byli daleko od všech turistů, městského hluku i odpadků... Nejdříve jsme bosí chodili po vyhřátém písku, dokud jsme nenašli místečko s krásným výhledem, kde jsme se v obklopení bílého písku nejdříve fotili a nakonec si i v klidu užili barvy západu slunce s výhledem na kilometry nekonečné pouště.

Opuštěné pláže Pacifického oceánu

Následující den jsem chtěla vzít rodinku do kaňonu Los Perdidos, místo toho mi ovšem Luis nabídl skvělou alternativu a jedinečnou příležitost podívat se na 70km vzdálené opuštěné pláže Pacifického oceánu. Byla to opravdu dlouhá jízda, občas jsme se cítili jako učástníci Dakaru (který se mimochodem přesně zde konal v lednu 2019). Po příjezdu na pláž jsme si našli hezký koutek v závětří mezi kameny, kde jsme nejdříve zkoumali mořský život - hvězdice, kraby a rybky, a pak jsme si dali svačinku a pisco sour a dokonce se v oceánu i koupali. Po cestě zpátky do Icy jsme se navíc ještě zastavili na zajímavých místech s velkými milion let starými fosíliemi.

Rezervujte svůj výlet do pouště se slevou 10% zde

Let nad geoglyfy Palpa a Nazca

Let přes Nazca a Palpa geoglyfy je také super jednodenní výlet z Icy. My jsme si geoglyfy prohlédli pouze během naší jízdy po Panamericaně - Primož není úplně fanoušek létání a trošku jsme se báli o rozpočet (lety většinou stojí 120$ na osobu). Na Panamericaně nyní staví vyšší rozhlednu, takže geoglyfy jdou trochu vidět, i když to určitě není taková podívaní jako ze vzduchu. Pokud se přece jenom rozhodnete letět, nešetřete a nevyberte si nejlevnější nabídku, slyšela jsem docela hororové příběhy. Pokud budete ubytovaní v Waranqu BnB, zeptejte se Luise, je certifikovaný průvodce a s radostí vám rezervuje let s dúvěryhodným pilotem.

Návštěva přírodní rezervace Paracas

Původní plán byl navštívit Paracas v jednom dni, je totiž jen 1 hodinu jízdy z Icy. Ale pak nám napsal Mauricio, že tam plánuje jet kempovat se svou kamarádkou z Číny - naprosto jedinečná příležitost znovu se vidět s tímto super klukem. První den jsme jeli lodí na ostrovy Islas Ballestas. Malý katamarán nás nejdříve provezl kolem slavného geoglyfu Candelabra a pak plnou rychlostí vyrazil k 25 km vzdáleným ostrovům, kde jsme mohli obdivovat kolonie lachtanů a mořských ptáků, dokonce jsme měli štěstí i na tučňáky. Co nám ovšem nikdo neřekl je, jak moc to tam smrdí po ptačích hovínkách, které těží pro výrobu účinného hnojiva... Jednu noc jsme také strávili v přírodní rezervaci, s výhledem na oceán a laguny plameňáků.

Více o návštěvě Paracasu si můžete přečíst zde.

Ochutnávka místních vín

Nepovažuji se za žádného znalce vín, ale vzhledem k tomu, že jsem z Jižní Moravy, vždycky si ráda zajdu na výlet po vinárnách, když cestujeme přes vinné oblasti. A o Ice tvrdí, že zde založili první vinárnu v Jižní Americe a taky že tady mají nejlepší vína v Peru. Díky slunečnému klimatu jsou vína z této oblasti přirozené sladká, o čemž jsme se sami přesvědčili nejdříve v malé rodinné vinárně Picasso (vstup 5 sole, 3 vzorky), a později i ve větší vinárně Tacama (vstup 10 sole, 3 vzorky).

Tacama o sobě tvrdí, že je to první vinárna v Jižní Americe, má kromě dobrých vín i příjemnou restauraci, bohatou historii a krásnou koloniání architekturu (historická túra se platí zvlášt a stojí 60s). Nakonec jsme si ještě dali Pisco tour (zdarma), naučili jsme se, jak se to pisco vlastně dělá a vyzkoušeli 9 různých vzorků. Jo, to nás docela položilo, takže doporučuji neřídít ale zeptat se ve Waranqu, kde mají kontak na spolehlivé řidiče (40 sole za celé dopoledne).

Užijte si den u bazénu

Jedním z hlavních důvodů, proč mám Icu tak ráda a proč se tam tak ráda vracím, je naše ubytování -  Waranqu BnB. Kromě rodinné atmosféry a neuvěřitelné pohostinnosti, mají taky nádhernou zahradu s bazénem, kde můžete po náročných výletech do pouště relaxovat s drinkem v ruce a absorovat všechny zážitky předešlých dnů. Obzvláště v létě (prosinec až březen), jsou teploty v Ice velmi příjemné a téměř není oblačno, tak se tady zastavte po či před cestou do hor a Machu Picchu. Zarezervujte si den navíc a odpočiňte si na své dovolené tak, jak to má být - s nohami v bazénu a drinkem v ruce. Při rezervaci nezapomeňte zmínit Czick on the Road a dostanete slevu 10% na ubytování a všechny výlety do pouště.

Rezervujte svůj pobyt v Ice se slevou 10% zde

Gallery

*Waranqu BnB je malá rodinná společnost, která se snaží ukázat krásy Icy turistům z celého světa. I když jsem za napsání tohoto článku získala malou kompenzaci, můj názor na Waranqu jako nejlepší možné ubytování v Ice je pouze můj a neustále je doporučuji ostatním cestovatelům i bez nároku na jakýkoliv honorář.